Hiking trip Zhedong canyon - Reisverslag uit Shanghai, China van Michiel Vullings - WaarBenJij.nu Hiking trip Zhedong canyon - Reisverslag uit Shanghai, China van Michiel Vullings - WaarBenJij.nu

Hiking trip Zhedong canyon

Blijf op de hoogte en volg Michiel

05 November 2012 | China, Shanghai

Na een weekje rust op mijn website, is het nu weer eens tijd voor een nieuw verhaaltje. Afgelopen twee weken is er heel weinig gebeurd, behalve studeren voor tentamens. Dit was voor mij niet de moeite om uit te leggen hoe ik het studeren steeds uitstelden omdat het sociale leven ook goed bijgehouden moest worden. Wel heb ik een nieuw doel hier. Bijna elke dag ga ik naar het zwembad op mijn campus, ik kwam er achter dat veel chinezen niet tot nauwelijks kunnen zwemmen. Als ze kunnen zwemmen kunnen ze net aan de schoolslag laat staan de borstcrowl. Nu heb ik dus een niew doel en ga ik een aantal chineesjes zwemles geven, sommige met 0,0 ervaring en sommige die net aan kunnen drijven. Ook had ik een tweede naam afgelopen twee weken. ik heb namelijk voor 3 mensen Docter Phil moeten spelen. Twee daarvan waren Chinezen met of relatie problemen of stressproblemen. ik kwam er serieus wel achter dat dit psychologische aspect mij wel echt ineteresseert. dus wie weet ga ik hier ooit nog iets mee doen. Tevens heeft het ook nog eens voor alledrie de mensen geholpen.

Verder ben ik dit weekend weer op hikingtrip geweest. Straks als ik terug ben in Nederland kan ik mee op trip met de Brugjes. Ik heb nu inmiddels zoveel hiking ervaring en vind het super om te doen dus familie Brugjes maak je maar vast klaar voor de volgende hiking vakantie. Deze hiking trip was in het plaatsje Ninghai in de Zhedong canyon. Het was veel uitdagender dan de vorige keer aangezien we nu met name een rivier volgden en tevens ook vele malen door het water moesten. Water dat nou niet echt warm genoemd kan worden, Koud genoeg om bepaalde dingen te laten krimpen. Verder regende het af en toe, dit alles maakte de trip veel uitdagender en maakte veel rotsen een stukje gladder. Hoe moeilijker het is des te leuker ik het vind, vooral de stukjes waar je echt moest zoeken of je beter door het water kon naar de overkant of dat de rots toch wel te beklimmen was.

Na zo’n zes uur hiken en 3 Snickers kwamen aan op het kamp. Ik vond het eerlijk gezegd nogal jammer want hiken op deze manier kan ik uren doen. Eenmaal op kamp aangekomen moesten we de tenten opzetten en kregen we onze tentindeling. We sliepen met 3 jongens in een tent, wat nogal oncomfortabel is. Vorige trip sliep ik in mijn eentje in zo’n tent en toen pasten ik er diagonaal nog niet in, nagaande dat we deze keer met drie mensen moesten slapen. Na het opzetten van de tentjes gingen we in onze groepjes eten koken. Het eten op deze manier is erg gezellig maar ook nog eens lekkerder. Toen ik terug de rots op klom om in mijn tent de zaklamp te pakken, werd ik geroepen door de tourguide. De tourguide zat boven bij de tenten te barbequen met een andere tourguide en een groepsleider. Ik moest komen omdat zij twee grote geluidsboxen buiten hadden staan die ze wilden gebruiken voor mijn westerse dancemuziek.

Wat als leuk begon ging van kwaad tot erger. Ik kreeg telkens eten in mijn hand geduwd en bier hadden ze schijnbaar ook genoeg in voorraad. Na bijna elke slok ging een van de Chinezen weer proosten en moest je weer drinken, soms met killers ertussen. Op een gegeven moment moest ik zo'n 6 keer Opnam Gangnam style afspelen en het dansje voor doen, waarna ongeveer 20 Chinezen mee dansten. Daarna ging het alleen nog maar sneller met het bier. Volgens de Finse had ik 15 blikjes bier op. Nadat ik mijn volle maag had geleegd was het dan toch eens tijd om te slapen (denk ik) Ik heb geslpaen buiten op een krukje, daarna ergens op een rots maar werd gelukkig wakker in mijn tent.

De volgende dag voelde ik mij uitzonderlijk goed met enige instabiele houding daar aan toe. gelukkig was daar weer mijn grote vriend Snickers die als ontbijt diende. De avond ervoor hadden we met 4 mensen afgesproken om in de ochtend in het koude water te springen, helaas kon dit niet doorgaan omdat de groepsleider geen risico wilden nemen. Gelukkig was de terugtocht weer een volledig andere route en liepen we niet meer langs de rivier maar gingen we bergop. Na 2 uur kwamen we aan in een bergdorpje waar nog echt traditioneel volk leeft. niet traditioneel in de zin van Chinese huizen en klederdracht, maar chinezen die nog echt op een wat oudere manier leven. Na een heerlijke lunch was het tijd voor de terugweg.

Ik had laatst nog een aantal foto's bijgevoegd in mijn vorig bericht, dus het kan zijn dat je die nog niet gezien hebt. Verder met uploaden van de foto's is er een probleem dat ze niet altijd in chronologische volgorde erop komen, mijn excuses daarvoor. Langzamer hand begin je toch wel het Nederlandse eten te missen, vooral als je foto's van de turk ziet op Facebook. Gelukkig heb ik wel al Gouda kaas ontdekt die ook nog een aardig goed smaakt. Volgend weekend bestaat de universiteit 95 jaar dus is er waarschijnlijk feest. Daarna op 11 november is er niet alleen een nationale feestdag in Nederland (Carnaval) maar is het hier singles dag. Het is een soort valentijnsdag voor singles, want de 1 staat voor single. Ik denk dat ik het beide niet meemaak aangezien ik dit weekend ga eten bij Lingyang thuis (volgens de planning, wat nogal eens verandert bij Chinezen.

Nog even voor de brugjes. mochten jullie overwegen om nog eents te hiken, dan adviseer ik echt China. Hiken is in de meeste landen wel enigsinds hetzelfde maar hier is het met name in bamboe bossen en je ziet veel van de akkerbouw lagen in de bergen. Dat is wel anders dan Europa.


  • 05 November 2012 - 09:09

    Tante Anja Broekhuizen:

    Hallo Michiel

    Het is allemaal niet bij te houden wat je allemaal meemaakt.Goed van jou dat je aan het zwemmen bent gegaan.En wat leuk dat je mensen daarbij kunt helpen.
    Ervaringen die je nooit van je leven zult vergeten. Echt tof.
    Ben benieuwd naar het volgende verslag.

    Hou je taai en tot schrijfs ,
    Groetjes uit broekhuizen.

  • 05 November 2012 - 09:12

    Ria:

    Hi Michiel
    Dr.Phil...
    Het moet niet gekker worden!Alhoewel die gestresste Chinezen wel baat hebben om te kunnen zwemmen om zo wat te kunnen ontspannen. Het verschil met jou is dat jij het leven als een feest ervaart em zij de druk van presteren constant voelen.
    Ik ben gister naar een lezing en demonstratie geweest over eetbare insekten als alternatieve eiwitbron.
    Ik moet zeggen een krekel smaakt als een krokant koekje en meelwormen zie je wel maar het proeft als nootjes!Eten ze in China ook insekten????
    Ben benieuwd....
    Groetjes ria

  • 05 November 2012 - 13:46

    Tante Nel Uit Arcen:

    Hallo die Michiel,
    Was je thuis ook al zo\n fanatieke hiker? dat heb ik dan nooit zo meegekregen.
    Fijn dat je zoveel in de buitenlucht bent. is wel goed t.o.v. die lucht in de stad.
    Heel actief, je verblijf in China.
    Ja, hier in nederland echt herfst.De wintertijd komt eraan.
    Is het in China ook herfst+winter?
    Michiel, die psychologische kwaliteiten...gaan die in het Engels?
    He, ik geniet van de foto

  • 05 November 2012 - 20:01

    De Brugjes:

    Michiel wat gaaf dat je nu begrijpt wat Joep en mij zo aantrekt in de bergen. Een prachtige natuur en de geweldige elementen die daarbij horen. Het hiken wat jij nu aan het doen bent is zo herkenbaar voor ons. Ook wij kennen tochten van 7-8 uur alleen door water en rotsblokken en soms tot aan de knieën in het water. Super, super gaaf. Anders dan hoog in de bergen op weg naar het hoogste punt (boven de 3000mtr), maar ook zo super gaaf om te doen. Met als enige verschil, dat wij meestal 'alleen' op de wereld zijn.

    Om dat eens te ervaren zou jij mee moeten naar de Dolomieten in Italië. Maar.....ja dat jij aan het genieten bent is wel duidelijk.

    Lieve groetjes de brugjes

  • 06 November 2012 - 01:40

    Miciel:

    Als sommige zich afvragen waarom ik toch zo'n lelijk kapsel heb, het was niet de bedoeling.ik liet een fotot bij de kapper zien (inmidels al 3 weken geleden).En zoals je ziet heeft hij maar wat gedaan, het ziet er niet uit en lijkt echt nergens op

  • 06 November 2012 - 12:02

    Ria:

    Je begint op een Chineesje te lijken!
    Ik maak me meer zorgen over de wallen onder je ogen!!
    Maar de lach op je gezicht maakt het alweer goed....
    Ria

  • 07 November 2012 - 16:34

    Miakeijsers:

    Lieve Michiel wat maak je toch allemaal mee ,ik denk dat de dagen voor jou te kort zijn .
    Door de rivier lopen is geweldig maar was voor pap en mij in N.Z te moeilijk dus een klein stukje maar denk aan puzzel .
    En zwemles geef je ook al echt iets voor jou ,en dan dokter Phil die iedere dag op de t v komt die bedoel je toch denk ik wie weet als je terug bentga je misschien iets heel anders doen
    Bij ons gaat het zoetjes aan op sinterklaas aan zullen ze in China wel niet kennen .
    Ik mag het mee vieren bij de fam. sanders
    Michiel ik heb weer van jou verhaal genoten ,knap van je om alles zo duidelijk en lang toch weer op te schrijven.
    Veel groetjes van oma..

  • 11 November 2012 - 13:02

    Tante Jeannette:

    Ha die Michiel,
    Via pap z'n fb heb ik je blog gevonden en zo ontdekt dat je al enkele maanden in China vertoefd! Waauw, ik heb al je smaakvolle en fascinerende verslagen in 1 keer verslonden.Michiel, je hebt me doen verbazen over je schrijftalent en ik ben supertrots op je dat je dit avontuur bent aangegaan.Supermooie foto's van alles wat je tot nu toe hebt gezien en beleeft.Geweldig!
    Ik kijk alweer uit naar je volgende verslag!
    Lieve groetjes uit Melderslo

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Shanghai

Michiel

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 2431
Totaal aantal bezoekers 46917

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 23 Juli 2013

Studeren in China

Landen bezocht: