The lastday, what should i say. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Michiel Vullings - WaarBenJij.nu The lastday, what should i say. - Reisverslag uit Sjanghai, China van Michiel Vullings - WaarBenJij.nu

The lastday, what should i say.

Blijf op de hoogte en volg Michiel

03 Juli 2013 | China, Sjanghai

Vandaag is dan de laatste dag, in ongeveer 30 uur vertrek ik vanuit Shanghai. De afgelopen dagen ben ik veel met Pip opgetrokken en ook aardig veel dingen gedaan. Na veel lol en eten voel ik me nu wel wat slechter. Het is toch wel vrij moeilijk om iedereen hier achter te laten en ook om China achter te laten.

Als ik zo terug kijk is het jaar heel erg snel voorbij gegaan. Met zoveel nieuwe ervaringen en uitdagingen ben ik toch wel veel zelfstandiger geworden en zeker erg verbeterd op vele gebieden (behalve mijn Nederlands). Met veel UPS en een paar DOWNS kijk ik toch zeker terug op een super mooi en beste jaar van mijn leven. Helaas door veel drukte heb ik geen tijd gehad om Chinees te studeren, dit ga ik zeker vervolgen in Nederland.

Op het moment heb ik weinig creativiteit om veel te schrijven omdat ik simpelweg niet in een goede stemming ben en het allemaal wat te veel is om het goed bij te houden nu. Ik had nooit gedacht dat deze reis zoveel impact zou hebben gehad en dat ik zo verliefd ben op Azie.

Ik wil graag iedereen bedanken voor het lezen en reageren op mijn blog. Ik heb altijd met veel plezier de reacties gelezen. Helaas werd het later iets lastiger om het blog bij te houden, maar ik heb mijn best gedaan.

Vooral dankzij de steun van paps en mams heb ik hier alles zonder grote problemen kunnen doen, ze hebben mij echt geholpen. Ik denk dat ik ze aardig wat grijze haren heb bezorgd, dus ze hebben nog wat tegoed van mij.

Al met al was het echt super in China en zal ik alle vragen beantwoorden als ik weer thuis ben. Pfoee dat zullen er een hoop zijn verwacht ik.

Ik land in Dusseldorf op vrijdag 5 juli rond 14:00, tot ziens in Horss!

  • 03 Juli 2013 - 15:32

    Fets:

    Michielieeeee hujjjjjjjjjjjjjjjjj ouwe pik!! Fijne reis en tot in Hôôôrs!

    Joehaj!

  • 03 Juli 2013 - 15:52

    Zanders:

    Tot oaver een paar dagen chineesje !!

  • 03 Juli 2013 - 16:56

    De Brugjes:

    Ha die Michiel,
    Wij vinden het fijn jou weer te zien en zijn super benieuwd naar alle verhalen. Dus....vertellen zul je zeker moeten doen....hi.hi.hi. Jouw dubbel gevoel kunnen wij ons wel voorstellen.
    Goeie reis terug en tot gauw.
    Lieve groetjes Joep en Ria

  • 03 Juli 2013 - 17:10

    Pap En Mam:

    Hey die Michiel

    Wat heb je een super tijd gehad! Wij zijn wel super blij dat je weer terugkomt. Lekker weer samen met je familie en vrienden. Wat hebben we genoten van je verhalen en er zullen er nog veel volgen. Goede reis en tot in Düsseldorf. Een oer Hollandse BBQ staat klaar. met.... Hertog Jan Pils

    Liefs Pap en Mam

  • 03 Juli 2013 - 18:18

    Tante Nel Uit Arcen:

    Ha die neef,

    Ik weet niet of je dit nog leest maar ik wens je evengoed een hartstikke goede terugreis.
    Zeker allemaal dubbele gevoelens. Emoties enzovoort.
    Een ding is zeker....de ervaringen van je jaar in China neemt niemand je af en hebben je wereld zoveel groter gemaakt, letterlijk en figuurlijk.
    Even weer bijkomen in het wonderschone noordlimburg met al je dierbaren en dan weer nieuwe plannen maken voor de toekomst.

    Michiel, alvast een welkom thuis voor jou en zeker ook voor pap en mam en zus, paul en de vrienden.

  • 03 Juli 2013 - 22:00

    Ria:

    Ha Michiel
    Wat een achtbaan van emoties waarin je verzeild bent nu.
    En dat houdt voorlopig nog niet op!
    Misschien kom ik zondag ook als iemand mij wil rijden, ik heb een operatie aan mijn voet gehad'.
    Welkom thuis Michiel!!!!!
    Ria

  • 03 Juli 2013 - 22:44

    Jeannette:

    Hey Michiel,
    Je hebt het keigoed gedaan daar in het verre China! Het jaar is alweer voorbij en sta je op het punt van vertrek. Niet gemakkelijk, dat kan ik me heel goed voorstellen.
    Je hebt zoveel geleerd en beleefd, machtig mooie herinneringen en goede vriendschappen over gehouden. Dat neemt niemand je meer af, Michiel.
    Bedankt voor alle mooie verslagen en avonturen die je met ons gedeeld hebt.
    Een hele goeie en veilige reis terug. In Dusseldorf zullen er 2 mensen zijn die je met open armen ontvangen! Ze hebben je gemist.
    Welkom thuis Michiel!
    Groetjes, Jeannette

  • 04 Juli 2013 - 19:58

    Ilona:

    Hey michiel,, zoals je weet hadden wij een weddenschap over dat er "iets" zou gebeuren op de dag
    Dat de maya kalender af zou lopen....ik heb dus een kratje hertog jan in de koeling
    Gezet, zodat je er lekker eentje kan drinken als je terug bent!!!!
    Ik heb nu vakantie dus miss zie ik je nog wel ....groetjes ilona tot snel ...

  • 07 Juli 2013 - 12:58

    Tante Anja Broekhuizen:

    Welkom thuis zie je straks groetjes Anja

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: China, Sjanghai

Michiel

Actief sinds 04 Aug. 2012
Verslag gelezen: 1444
Totaal aantal bezoekers 46934

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2012 - 23 Juli 2013

Studeren in China

Landen bezocht: